Dersin Adı | Uygulamalı İktisadi Analiz |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 407 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin ekonomik modellerin geleneksel ve karşılaştırmalı statik analizinden modern ve dinamik bir hesaplama çalışmasına geçmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bir ekonomik problemi eşitleme, onu matematiksel bir modelde formüle etme ve onu hesaplamalı olarak çözme yeteneği, çoğu ekonomist için çok önemli ve ayırt edici bir yeterlilik haline geliyor. Bu nedenle bu ders, hem makro hem de mikro ekonomik konuları kapsayan ve bu modelleri çözmek için gereken sayısal teknikleri araştıran statik ve dinamik modeller etrafında düzenlenmiştir. Dersin temel amacı, öğrencilerin, MATLAB/Dynare kodlarını kullanarak, hesaplama yöntemlerini tam olarak anlayabileceklerini gösterebilmeleri için, modelleri kendilerinin değiştirme yeteneğini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrenciye bir mikroekonomik ve makroekonomik model yazmak, bir dengeyi tanımlamak, hesaplama yöntemlerini kullanarak dengeye yaklaşmak ve modelin ekonomik soruları cevaplamak için kullanılabilmesi için modeli kalibre etmek ve simüle etmek için güçlü araçlarla donatmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kantitatif makroekonomiye giriş ile başlar ve temel deterministik model ve rekabetçi dengenin tanımlanmasıyla devam eder. Daha sonra durağan denge öğretilir. Ders laboratuarda Matlab ve Dynare programlarıyla ilgili temel bilgiler verilerek devam eder. Ders temel bir reel konjonktür dalgalanması (RBC) modelinin kalibre ve simüle edilmesiyle son bulur |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matlab'a Giriş | |
2 | Ekonomi için Matlab | The ABCs of RBCs, Chp. 1 |
3 | Arz ve talep modeli ve Matlab: Sayısal sonuçlar ve simülasyonlar | The ABCs of RBCs, Chp. 1 |
4 | Uluslararası ticaret politikasına sahip ekonomik model: Sayısal sonuçlar | The ABCs of RBCs, Chp. 2 |
5 | Kapalı bir ekonomide IS–LM modeli: Matlab Programı | The ABCs of RBCs, Chp. 2 |
6 | Açık bir ekonomide IS–LM modeli: Matlab Programı | The ABCs of RBCs, Chp. 3 |
7 | AD–AS modeli:Matlab Programı ve Sayısal sonuçlar ve simülasyon | The ABCs of RBCs, Chp. 3 |
8 | Ara sınav | |
9 | Fayda Maksimizasyonu ve Matlab | Dynare 4.0.2 Manual Matlab 7 Manual |
10 | Kar Maksimizasyonu ve Matlab | Dynare 4.0.2 Manual Matlab 7 Manual |
11 | Dynare'ye Giriş | Macroeconomic Theory, Chp. 14 |
12 | Solow Modeli ve Matlab/Dynare | Macroeconomic Theory, Chp. 14 |
13 | Ramsey Cass Koopmans Mosel ve Matlab/Dynare | |
14 | Gerçek İş Döngüsü (RBC) Modeli ve Matlab/Dynare | |
15 | Temel Gerçek İş Döngüsünü kalibre etme ve simüle etme | |
16 | Proje Sunumları |
Ders Kitabı | Afonso and Vasconcelos Computational Economics: A concise introduction (2016) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Junior Understanding DSGE Models_ Theory and Applications-Vernon Press (2016) Torres Introduction to Dynamic Macroeconomic General Equilibrium Models-Vernon Press (2016) Fan Wang: Introductory-Mathematics-for-Economists-with-Matlab (2020) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 19 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | |||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest