DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Uygulamalı İktisadi Analiz
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 407
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
 ECON 101Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veyaECON 102Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veyaGEEC 203Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veyaECON 100Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin ekonomik modellerin geleneksel ve karşılaştırmalı statik analizinden modern ve dinamik bir hesaplama çalışmasına geçmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bir ekonomik problemi eşitleme, onu matematiksel bir modelde formüle etme ve onu hesaplamalı olarak çözme yeteneği, çoğu ekonomist için çok önemli ve ayırt edici bir yeterlilik haline geliyor. Bu nedenle bu ders, hem makro hem de mikro ekonomik konuları kapsayan ve bu modelleri çözmek için gereken sayısal teknikleri araştıran statik ve dinamik modeller etrafında düzenlenmiştir. Dersin temel amacı, öğrencilerin, MATLAB/Dynare kodlarını kullanarak, hesaplama yöntemlerini tam olarak anlayabileceklerini gösterebilmeleri için, modelleri kendilerinin değiştirme yeteneğini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrenciye bir mikroekonomik ve makroekonomik model yazmak, bir dengeyi tanımlamak, hesaplama yöntemlerini kullanarak dengeye yaklaşmak ve modelin ekonomik soruları cevaplamak için kullanılabilmesi için modeli kalibre etmek ve simüle etmek için güçlü araçlarla donatmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ekonomik bir model kurabilecektir.
  • Ekonomide dengeyi açıklayabilecektir.
  • Durağan dengeyi hesaplayabilecektir.
  • Stokastik ve deterministik şokları ayırt edebilecektir.
  • Basit bir makroekonomik modeli kalibre ve simüle edebilecektir.
Ders Tanımı Ders kantitatif makroekonomiye giriş ile başlar ve temel deterministik model ve rekabetçi dengenin tanımlanmasıyla devam eder. Daha sonra durağan denge öğretilir. Ders laboratuarda Matlab ve Dynare programlarıyla ilgili temel bilgiler verilerek devam eder. Ders temel bir reel konjonktür dalgalanması (RBC) modelinin kalibre ve simüle edilmesiyle son bulur
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Matlab'a Giriş
2 Ekonomi için Matlab The ABCs of RBCs, Chp. 1
3 Arz ve talep modeli ve Matlab: Sayısal sonuçlar ve simülasyonlar The ABCs of RBCs, Chp. 1
4 Uluslararası ticaret politikasına sahip ekonomik model: Sayısal sonuçlar The ABCs of RBCs, Chp. 2
5 Kapalı bir ekonomide IS–LM modeli: Matlab Programı The ABCs of RBCs, Chp. 2
6 Açık bir ekonomide IS–LM modeli: Matlab Programı The ABCs of RBCs, Chp. 3
7 AD–AS modeli:Matlab Programı ve Sayısal sonuçlar ve simülasyon The ABCs of RBCs, Chp. 3
8 Ara sınav
9 Fayda Maksimizasyonu ve Matlab Dynare 4.0.2 Manual Matlab 7 Manual
10 Kar Maksimizasyonu ve Matlab Dynare 4.0.2 Manual Matlab 7 Manual
11 Dynare'ye Giriş Macroeconomic Theory, Chp. 14
12 Solow Modeli ve Matlab/Dynare Macroeconomic Theory, Chp. 14
13 Ramsey Cass Koopmans Mosel ve Matlab/Dynare
14 Gerçek İş Döngüsü (RBC) Modeli ve Matlab/Dynare
15 Temel Gerçek İş Döngüsünü kalibre etme ve simüle etme
16 Proje Sunumları
Ders Kitabı

Afonso and Vasconcelos Computational Economics: A concise introduction (2016)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Junior Understanding DSGE Models_ Theory and Applications-Vernon Press (2016)

Torres Introduction to Dynamic Macroeconomic General Equilibrium Models-Vernon Press (2016)

Fan Wang: Introductory-Mathematics-for-Economists-with-Matlab (2020)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
19
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
25
Final Sınavı
1
10
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

X
4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest